Service
Ons team zet zich elke dag in om u zo goed mogelijk te ondersteunen bij uw gezondheid. Wij hebben een goede samenwerking met verschillende zorginstellingen in de regio en binnen onze praktijk is een breed zorgaanbod.

Spreekuren
Naast het dagelijkse spreekuur bij de huisarts kunt u op het spreekuur bij de assistente terecht voor onder andere wondbehandeling, hechtingen verwijderen, oren uitspuiten, wratten behandelen, uitstrijkjes etc. Daarnaast kunt u voor niet urgente vragen terecht in het portaal, de assistente of arts beantwoord binnen enkele dagen uw vraag.

Twijfelt u of een doktersbezoek nodig is, kijk dan op moetiknaardedokter.nl

Contact
Huisartsenpraktijk de Haas en Cooks
Geert Groteplein 28a
1813 BM Alkmaar

Telefoonnummer: 072–5113193
Email assistente: assistente@huisartshc.nl (LET OP: géén medisch-inhoudelijke vragen)

SPOED
Op werkdagen tussen 08.00 en 17.00 uur belt u de praktijk: 072–5113193, keuze 1

Buiten openingstijden kunt u in de avond, nacht, weekend en tijdens feestdagen voor dringende medische zaken, die niet kunnen wachten tot de volgende werkdag, contact opnemen met de Huisartsenspoedpost Alkmaar. 

Kijkt u voordat u gaat bellen, eerst op de website van Huisartsenspoedpost Alkmaar. Hier kunt u met een aantal vragen duidelijk krijgen of u inderdaad een afspraak moet maken. 

Houd, als u contact opneemt met de huisartsenspoedpost, uw verzekeringsgegevens bij de hand. 

Bereikbaarheid 
Voor het maken van een afspraak en voor eenvoudige medische vragen kunt u 24 uur per dag gebruik maken van uw persoonlijke patiëntenportaal die wij aanbieden via Mijn Zorg online. Met het portaal nooit wachttijden!

Maandag tot en met vrijdag is de praktijk telefonisch bereikbaar van 8:00 tot 17:00 uur.  Voor het maken van een afspraak belt u tussen 8.00 en 11.00 uur.

De assistente vraagt u naar de reden voor uw afspraak. Dit doet zij om een zo goed mogelijke inschatting te maken van de urgentie en de tijd die de dokter nodig heeft om u te zien.

Waarneming

Huisartsenpraktijk de Haas en Cooks valt onder de waarneemgroep HAGRO Alkmaar Centrum. Dit is een waarneemgroep van een aantal huisartsenpraktijk in het Centrum van Alkmaar. Tijdens onvoorziene afwezigheid wordt er onderling voor elkaar waargenomen. Indien dit het geval is hoort u dat in het telefoonmenu en wordt u daarna direct doorverbonden met een van de praktijken van de hagro groep.

Recepten en e-consulten die tijdens de praktijksluiting online worden aangevraagd worden pas bij heropening behandeld.

Patienttevredenheidsonderzoek

Wij meten continue de patiënttevredenheid. Wij zijn namelijk benieuwd naar uw ervaringen met onze huisartsenpraktijk en onze medewerkers. Dit onderzoek wordt uitgevoerd door een onafhankelijk bureau genaamd Qualizorg en is volledig anoniem. Het invullen van de vragenlijst neemt ongeveer 5 minuten van uw tijd in beslag.

Met het continue meten van de patiënttevredenheid kunnen we onze kwaliteit monitoren en bijsturen waar nodig.

Heeft u een bezoek gebracht aan de huisarts? Dan ontvangt u automatisch een uitnodigingsmail om de vragenlijst online in te vullen.

Wenst u geen uitnodigingsmail te ontvangen? Meldt dit dan bij de assistente.

Patiëntenportaal via Uw Zorg online
In uw persoonlijke omgeving op ons portaal via Uw Zorg online kunt u veel zelf regelen. Een afspraak inplannen, herhaalrecepten aanvragen, lab-uitslagen inzien en uw dossier inkijken behoren tot de mogelijkheden.

En middels een e-consult kunt u een eenvoudige medische vraag stellen. Wij streven om uiterlijk de volgende werkdag een e-consult te beantwoorden.

U kunt via DigiD inloggen in Uw Zorg Online.

  • Het portaal is niet bedoeld voor spoed en/of complexe medische vragen.
  • Het portaal is persoonlijk. U kunt met uw eigen account géén afspraak maken voor een ander. Ook niet voor bijvoorbeeld uw partner of een inwonend kind.

Uw persoonlijke patiëntenportaal via Uw Zorg online is toegankelijk via de knop ‘Patiëntenportaal‘ op onze website en via de ‘Uw Zorg online app’. Deze app kunt u downloaden via www.uwzorgonline.nl.

HIER vindt u de handleiding voor het portaal. Deze geeft u meer informatie over registratie, de portaalwebsite, de zorg app. Taalinstellingen en overige functionaliteiten.

Patientenportaal (doorkliklink)

Privacy
Uw privacy is voor ons heel belangrijk, hoe wij met uw persoonsgegevens en privacy omgaan binnen de huisartsenpraktijk leest u hier.

Onze website kent geen contactformulier en wij verzamelen derhalve geen cookies. Soms plaatsen wij een pop-up met belangrijke informatie, om te zorgen dat deze slechts 1x wordt getoond gebruiken wij in die gevallen een cookie, dit zijn functionele cookies hier verzamelen wij geen data of persoonsgegevens mee.

Klachtenreglement
De medewerkers van huisartsenpraktijk de Haas en Cooks zetten zich in om samen met u aan uw gezondheid te werken, toch kunnen er dingen gebeuren die deze relatie verstoren. U bent ontevreden, u zit met een klacht.  Probeer eerst in een persoonlijk gesprek met uw arts het probleem te bespreken en op te lossen. In veel gevallen kan zo een gesprek heel verhelderend zijn voor beide partijen en kan de arts en zijn organisatie leren van uw feedback. Geef bij het aanvragen van dit gesprek aan dat u een klacht wilt bespreken met uw arts en dat u daar wat meer tijd voor wilt reserveren. Uw klacht wordt hiermee vaak op een voor u bevredigende manier opgelost.  Lukt dit niet, dan brengen wij u in contact met onze onafhankelijke klachtenfunctionaris. U krijgt een gesprek met de klachtenfunctionaris. Deze vangt u met uw klacht als het ware op en. U kunt bij hem of haar terecht met uw vragen, u krijgt advies en zo nodig hulp bij het schriftelijk formuleren van de klacht. Veel klachten kunnen opgelost worden in een gesprek waar een onpartijdige bemiddelaar aan tafel zit. Komt u er ondanks de bemiddelingsgesprekken niet uit, dan ondersteunt de klachtenfunctionaris u bij een eventuele volgende stap. Uw klacht wordt dan een geschil. Voor ons volledige klachtenreglement kunt u hier terecht.